Add el a feleslegessé vált ruháidat online úgy, mint egy PRO

Szerző: | 2021. június 28. | Gardróbrendszerezés

A fenntartható divatnak fontos eleme, hogy felelősen gondoskodjunk azokról a ruhákról, amelyek számunkra feleslegessé váltak, és tegyünk meg mindent azért, hogy a divat körforgásában tartsuk őket. Ezt vallja cikkünk szerzője, Fogarasy-Zólyomi Zsu, aki ez alkalommal abban segít, hogyan tudod eladni a kiszelektált ruháidat online.

Az elmúlt alkalommal arról írtam nektek, hogy a szelektálás után mennyi különböző módon folytatódhat egy ruha története. A szerencsétlen sorsú darabok ruhakonténerbe kerülnek, de jó eséllyel számos ruhadarab másnál új életet kezdhet – főleg, ha tökéletes, hordható állapotban vannak.

Ebben a cikkben arról lesz szó, milyen tippek és trükkök segítségével lehetsz igazán PRO az online ruhaeladás előkészítésében. Azt feltételezem ugyanis, hogy az előkészületek miatt tarthatják sokan macerásnak az online piacozást, legalábbis ez derült ki a @zsu_gardrobmaniaja Instagram-oldalon nemrég készített nem reprezentatív közvéleménykutatásból.

 

Az online ruhaeladás kíván némi időt és energiát, cserébe az első sikerek után teljesen be is tud szippantani, főleg, ha valaki egyébként azt gondolja magáról, hogy belőle hiányzik a kereskedői gén.

Szelektálj!

Először is válogasd ki a feleslegessé vált ruhák halmazából azokat a darabokat, amelyekről azt gondolod, hogy pénzzé tudsz tenni. Erre figyelj:

Legyen a ruhadarab kiváló állapotban!

Az eladásra szánt ruhadaraboknál semmilyen szakadás vagy folt nem megengedett. Az anyaghibák határesetnek számítanak, és mindenképpen fel kell rá hívni a figyelmet a hirdetésben. A varrási hibákat érdemes még az eladás előtt javítani, mert jelentősen csökken a ruháért kapható összeg, ha ezt nem teszed meg.

Legyen a ruhadarab szezonális!

Az a tapasztalat, hogy nyáron csak nagyon kevesen gondolnak bele abba, hogy valaha lesz még újra tél, ezért 30 fokban sokkal nehezebb egy téli csizmát eladni, mint mínusz 2 fokban.

Legyen a ruhadarab univerzális!

Minél kevésbé szélsőséges egy ruhadarab, annál valószínűbb, hogy hamar elkel. Gondolj csak bele, hogy farmeringe jó eséllyel sokkal több mindenkinek van, mint farmeringe flamingó hímzéssel.

Nem árt, ha ismert márkájú a ruhadarab

És ebbe a fast fashion márkák is beletartoznak. Mostanra már tudjuk, hogy mit kapunk, ha X, Y, Z márkától vásárolunk, hogy milyen lesz az anyagminőség, a varrás, az élettartam, így a márkás ruhák hamarabb elkelnek, mint azok, amelyeknek a címkéje teljesen ismeretlen.

Készíts egy jó fotót!

Ha online szeretnéd eladni a ruháidat, akkor egy fotó elengedhetetlen az adott ruhadarabról. Viszont fotó és fotó között óriási különbség van, és ez befolyásolja majd a hirdetésed sikerességét, így érdemes a következőkre figyelni:

Vasald vagy gőzöld ki a ruhákat fotózás előtt!

Nagyon sokféle kép kerül ki az online piactérre, és a saját szememmel látom, hogy elkelnek azok a ruhák is, amelyek a fotón gyerekjátékok között, gyűrötten a földön hevernek, és éppen egy macska nyújtózkodik rajtuk. Ennek ellenére azt javaslom, tegyél meg mindent annak érdekében, hogy a lehető legjobb formájában mutasd meg a kincsed, mert bármelyik online platformot is választod, mindenhol nagy a verseny.

Lehetőség szerint természetes fényben fotózz!

A lámpafénynél készült képek többnyire nem színhelyesek és egészen más hangulatot árasztanak. Nem véletlen, hogy a profi termékfotósok is a természetes fényre esküsznek.

Vizsgáld meg, hogy az adott ruhadarab milyen beállításban mutat a legjobban!

Nadrágot érdemes lehet fektetve fotózni, de egy lenge felső lehet, hogy vállfán igazán vonzó, míg egy estélyi ruha meg felvéve. Nyugodtan hagyatkozz a saját ízlésedre, hogy neked milyen beállításban tetszik a legjobban a saját ruhád.

A színhelyesség fontos

Próbáld a fotón beállítani úgy a színeket, hogy a valóságot tükrözzék. Persze megoldható az is, hogy jelzed a hirdetésben, hogy „a szín nem egészen ilyen, inkább kicsit mályvásabb, világosabb”, de ennél egy fokkal profibb, ha már eleve a valóságot mutatod színben is.

Mutasd meg a részleteket!

Készíthetsz részletfotókat, főleg a nyaknál lévő címkéről érdemes, az anyagösszetételt bemutató belső címkéről, illetve ha van bármi hibája, akkor arról meg egyenesen kötelező fotót készíteni.

Készíts hirdetési szöveget!

Erre a pontra is igaz, hogy sokan sokféleképpen hirdetünk, és valakinél beválik a „minimalistább” hirdetési szöveg (pl. Ruha 5000), ám én a nagy verseny miatt arra bátorítalak, hogy kínáld ennél szívélyesebben a portékádat.

Kötelező infók

Hivatalos méret, márka, esetleg a szín, ha az nem egyértelmű a fotókról és állapot – lehetőleg minél őszintébben. Inkább a hirdetési szövegből tudja meg a vásárló, hogy kicsit bolyhos, és többször hordott a csodaszép szoknya, mint amikor kézhez kapja.

A ruhadarab egyéb méretei

Vállszélesség, mellbőség, derékbőség, csípőbőség, hossz – ezeket azért érdemes beleírni a hirdetésbe, mert jó eséllyel valamelyik érdeklődő úgyis megkérdezi. A ruhadarabok legfontosabb paramétereit csak pár perc lemérni.

Színtípus-ajánlás

Nagyon hasznosnak tartom, ha valaki megjelöli, hogy melyik színtípusnak ajánlja az adott ruhadarabot, esetleg színkártyán mutatja meg.

Tapasztalati információk

Szintén hasznos lehet még olyan infó, hogy 36-os méret, de 38-asnak is jó, vagy alacsonyabb 36-osnak ajánlom, mert rövid a nadrág szára, és hasonlók. Ez is a potenciális vásárlók döntését segíti, és mindkét félnek időt spórol, ha már a hirdetésben szerepel.

Egy kis plusz: személyes élmények

Ha szeretnél személyesebben hirdetni, akkor leírhatod azt is, hogy milyen alkalmon viselted a ruhadarabot, vagy hogy nemrég vetted, de nem szeretted meg.

Ezek az infók téged mint eladót hoznak közelebb a vásárlókhoz, és mint tudjuk, jobban szeretünk olyan embertől vásárolni, aki szimpatikus, mint olyantól, aki nem.

Mennyi legyen az ára?

Az egyik nagy fejtörést az okozza, hogy mégis mennyiért adjam el a ruhámat. Ha túl drága, akkor senkinek sem fog kelleni, ha túl olcsó, úgy érzem majd, hogy elkótyavetyéltem egy értékes darabot. Néhány szempont az árazáshoz a @zsu_gardrobmaniaja Instagram-oldalamra beérkezett válaszok alapján:

  • Fast fashion darabokat érdemes úgy árazni, ahogy a boltok áraznak a szezonvégi leárazáskor.
  • A magyar designer és a vintage darabokat lehet egy picit magasabb áron adni, sőt, ha valami nagyon új, akkor az ára közelíthet az eredeti árához is.
  • Jó ötlet lehet egy mini árkutatást csinálni azon a platformon, ahol eladni szeretnénk, hogy körülbelül milyen árszínvonal az, amit az ottani célközönség elbír.
  • Ha már viszonyítunk, az is egy feketeöves megoldás lehet, hogy a helyi second hand boltok áraihoz állítjuk be a sajátunkat.
  • Máshogy érdemes árazni budapesti és fővároson kívüli célközönségnek (pl. lokális Facebook-csoportokban).

Érdemes időt szánni rá

Az előkészületek az online térben annyira jelentőségteljesek, mint régen a butikok kirakata a körúton. Ezért érdemes rászánni az időt arra, hogy a lehető legvonzóbban mutasd meg a ruháidat a vásárlóközönségnek, hiszen ezzel jelentősen lerövidíted az időt, ami alatt elkel a ruhád.

Ha érdekel a gardróbrendszerezés és a szelektálás, olvass még tőlem! A korábbi cikkeimet itt találod összegyűjtve.

Jövő hónapban folytatjuk az eladási tippeket és tapasztalatokat, addigis találkozzunk az Instagramon, ahol további hasznos infókat találsz a @zsu_gardrobmaniaja oldalon.

A cikkhez a fotókat Hámori Zsófia készítette.

Fogarasy-Zólyomi Zsu, szabadúszó marketinges és a @zsu_gardrobmaniaja oldal alapítója. „Szeretek rendszerekben gondolkodni, és a ruhatárat is rendszerként kezelem. Azaz legyen meg benne minden darabnak a szerepe, értelme, funkciója, és ugyanezt képviselem a gardróbrendszerezés során is. Hiszek a fokozatosságban, ugyanis én sem egy nap alatt lettem tudatos divatfogyasztó. Amiben csak tudom, magyar kisvállalkozások termékeit és szolgáltatásait választom, igyekszem a mögöttük álló embereket is megismerni, így lesz igazán erős az elköteleződésem.”

Instagram

#SecondHandSeptember Használt ruhát vásárolni környezettudatos megoldás, de ne feledjétek, hogy csak akkor, ha nem kezdtek el túlhalmozni, és tudatosak maradtok a turikban, second hand üzletekben és vintage shopokban is.Mi lesz a használt ruha szeptember után?A használt ruha szeptember – a műanyagmentes júliushoz hasonlóan – azért indult, hogy felhívja a figyelmet egy problémára, és alternatív megoldást kínáljon. Ez esetben a cél, hogy ha új ruhát szeretnétek vásárolni, előbb gondoljátok át:👕 nincs-e már hasonló a szekrényetekben,
👕 be tudjátok-e szerezni másodkézből,
👕 meg tudjátok-e varrni,
👕 meg tudjátok-e varratni.Majd ha egyik opció sem működik, akkor vegyétek meg újonnan.Szoktatok turiba járni? Mik a szokásaitok ha turkálóba mentek?#fenntarthatódivat #fenntarthatodivat #turi #hasznaltruha #secondhand #secondhandseptember #hasznaltruhaszeptember #tudatossag #vasarlas #turkalo

#SecondHandSeptember 

Használt ruhát vásárolni környezettudatos megoldás, de ne feledjétek, hogy csak akkor, ha nem kezdtek el túlhalmozni, és tudatosak maradtok a turikban, second hand üzletekben és vintage shopokban is.

Mi lesz a használt ruha szeptember után?

A használt ruha szeptember – a műanyagmentes júliushoz hasonlóan – azért indult, hogy felhívja a figyelmet egy problémára, és alternatív megoldást kínáljon. Ez esetben a cél, hogy ha új ruhát szeretnétek vásárolni, előbb gondoljátok át:

👕 nincs-e már hasonló a szekrényetekben,
👕 be tudjátok-e szerezni másodkézből,
👕 meg tudjátok-e varrni,
👕 meg tudjátok-e varratni.

Majd ha egyik opció sem működik, akkor vegyétek meg újonnan.

Szoktatok turiba járni? Mik a szokásaitok ha turkálóba mentek?

#fenntarthatódivat #fenntarthatodivat #turi #hasznaltruha #secondhand #secondhandseptember #hasznaltruhaszeptember #tudatossag #vasarlas #turkalo

4 nap telt el
View on Instagram |
1/3
A #SecondHandSeptember a műanyagmentes júliushoz hasonlóan egy figyelemfelkeltő kampány, amelyet az Oxfam nonprofit szervezet indított. Adataik szerint az Egyesült Királyságban hetente 11 millió ruhadarab kerül a szeméttelepekre. A ruhaipar a túltermelés és a túlfogyasztás miatt az egyik legkörnyezetszennyezőbb iparág jelenleg, ezért az Oxfam arra biztat mindenkit, hogy szeptemberben új ruhák vásárlása helyett inkább szerezzük be a ruháinkat másodkézből.Természetesen nem kötelező használt ruhát venni szeptemberben, ha nincs szükségetek semmire. Akkor sem lesz újdonság a kihívás, ha évek óta használtruha-üzletben vásároltok.
A kampány inkább azokat célozza meg, akik most hallanak először a ruhaipar okozta környezeti problémákról, és szeretnének változtatni.Sok kérdésünk van, például, hogy hallottak-e már a használt ruha szeptemberről? És mi a véleményetek róla?#fenntarthatódivat #fenntarthatodivat #fenntarthatosag #tudatossag #hasznaltruha #használtruha #secondhand #secondhandseptember #secondhandfashion

A #SecondHandSeptember a műanyagmentes júliushoz hasonlóan egy figyelemfelkeltő kampány, amelyet az Oxfam nonprofit szervezet indított. Adataik szerint az Egyesült Királyságban hetente 11 millió ruhadarab kerül a szeméttelepekre. A ruhaipar a túltermelés és a túlfogyasztás miatt az egyik legkörnyezetszennyezőbb iparág jelenleg, ezért az Oxfam arra biztat mindenkit, hogy szeptemberben új ruhák vásárlása helyett inkább szerezzük be a ruháinkat másodkézből.

Természetesen nem kötelező használt ruhát venni szeptemberben, ha nincs szükségetek semmire. Akkor sem lesz újdonság a kihívás, ha évek óta használtruha-üzletben vásároltok.
A kampány inkább azokat célozza meg, akik most hallanak először a ruhaipar okozta környezeti problémákról, és szeretnének változtatni.

Sok kérdésünk van, például, hogy hallottak-e már a használt ruha szeptemberről? És mi a véleményetek róla?

#fenntarthatódivat #fenntarthatodivat #fenntarthatosag #tudatossag #hasznaltruha #használtruha #secondhand #secondhandseptember #secondhandfashion

7 nap telt el
View on Instagram |
2/3
Hogy álltok a lenből készült ruhákhoz?Mit érdemes tudnotok a len előállításáról?
A len könnyen és gyorsan nő, szereti az európai éghajlatot. Sokoldalú haszonnövény, amelynek minden részét fel tudjuk használni. Viszonylag igénytelen növényről van szó – főleg, ha a pamuthoz hasonlítjuk. Gyenge vagy közepes minőségű talajban is szépen nő, ennek ellenére sokszor növényvédő szerrel kezelik.A len vízigénye jóval alacsonyabb, mint a gyapoté. Már nem érhető el a Len és Kender Európai Szövetség (European Confederation of Linen and Hemp) honlapján az a sokat hivatkozott tanulmány, amely szerint egy lenpóló előállításához mindössze 6,4 liter vízre van szükség, szemben azzal a 2720 liter édesvízzel, amely állítólag egy pamutpóló előállításának vízlábnyoma.Bár a len eddig fantasztikus alapanyagnak tűnik, nem árt utánajárni, milyen eljárással színezték. A textilfestés ugyanis ártalmas lehet a környezetre.#fenntarthatódivat #fenntarthatodivat #fenntarthatosag #alapanyag #len #linen #divat #oltozkodes #tudatosdivat #tudatosoltozkodes
Hogy álltok a lenből készült ruhákhoz?Mit érdemes tudnotok a len előállításáról?
A len könnyen és gyorsan nő, szereti az európai éghajlatot. Sokoldalú haszonnövény, amelynek minden részét fel tudjuk használni. Viszonylag igénytelen növényről van szó – főleg, ha a pamuthoz hasonlítjuk. Gyenge vagy közepes minőségű talajban is szépen nő, ennek ellenére sokszor növényvédő szerrel kezelik.A len vízigénye jóval alacsonyabb, mint a gyapoté. Már nem érhető el a Len és Kender Európai Szövetség (European Confederation of Linen and Hemp) honlapján az a sokat hivatkozott tanulmány, amely szerint egy lenpóló előállításához mindössze 6,4 liter vízre van szükség, szemben azzal a 2720 liter édesvízzel, amely állítólag egy pamutpóló előállításának vízlábnyoma.Bár a len eddig fantasztikus alapanyagnak tűnik, nem árt utánajárni, milyen eljárással színezték. A textilfestés ugyanis ártalmas lehet a környezetre.#fenntarthatódivat #fenntarthatodivat #fenntarthatosag #alapanyag #len #linen #divat #oltozkodes #tudatosdivat #tudatosoltozkodes
Hogy álltok a lenből készült ruhákhoz?Mit érdemes tudnotok a len előállításáról?
A len könnyen és gyorsan nő, szereti az európai éghajlatot. Sokoldalú haszonnövény, amelynek minden részét fel tudjuk használni. Viszonylag igénytelen növényről van szó – főleg, ha a pamuthoz hasonlítjuk. Gyenge vagy közepes minőségű talajban is szépen nő, ennek ellenére sokszor növényvédő szerrel kezelik.A len vízigénye jóval alacsonyabb, mint a gyapoté. Már nem érhető el a Len és Kender Európai Szövetség (European Confederation of Linen and Hemp) honlapján az a sokat hivatkozott tanulmány, amely szerint egy lenpóló előállításához mindössze 6,4 liter vízre van szükség, szemben azzal a 2720 liter édesvízzel, amely állítólag egy pamutpóló előállításának vízlábnyoma.Bár a len eddig fantasztikus alapanyagnak tűnik, nem árt utánajárni, milyen eljárással színezték. A textilfestés ugyanis ártalmas lehet a környezetre.#fenntarthatódivat #fenntarthatodivat #fenntarthatosag #alapanyag #len #linen #divat #oltozkodes #tudatosdivat #tudatosoltozkodes

Hogy álltok a lenből készült ruhákhoz?

Mit érdemes tudnotok a len előállításáról?
A len könnyen és gyorsan nő, szereti az európai éghajlatot. Sokoldalú haszonnövény, amelynek minden részét fel tudjuk használni. Viszonylag igénytelen növényről van szó – főleg, ha a pamuthoz hasonlítjuk. Gyenge vagy közepes minőségű talajban is szépen nő, ennek ellenére sokszor növényvédő szerrel kezelik.

A len vízigénye jóval alacsonyabb, mint a gyapoté. Már nem érhető el a Len és Kender Európai Szövetség (European Confederation of Linen and Hemp) honlapján az a sokat hivatkozott tanulmány, amely szerint egy lenpóló előállításához mindössze 6,4 liter vízre van szükség, szemben azzal a 2720 liter édesvízzel, amely állítólag egy pamutpóló előállításának vízlábnyoma.

Bár a len eddig fantasztikus alapanyagnak tűnik, nem árt utánajárni, milyen eljárással színezték. A textilfestés ugyanis ártalmas lehet a környezetre.

#fenntarthatódivat #fenntarthatodivat #fenntarthatosag #alapanyag #len #linen #divat #oltozkodes #tudatosdivat #tudatosoltozkodes

2 hét telt el
View on Instagram |
3/3

Négy dokumentumfilm a divatipar működéséről

Engem egy dokumentumfilm szembesített 2016-ban azzal, milyen környezetterhelő a divatipar működése. Azzal, milyen pazarlóan, kizsákmányolóan élünk és fogyasztunk. Azzal, hogy tulajdonképpen szemetet termelünk. A The True Cost (2015) című filmet mindenkinek ajánlom,...

Ez már a greenwashing kora

Nem könnyű ma annak, aki szeretne környezettudatosabban vásárolni. Egyre több olyan üzenettel jelentkeznek a márkák – legyenek lokális brandek vagy a világot uralók –, amelyek azt sugallják, hogy lelkiismeret-furdalás nélkül támogathatjuk őket a pénzünkkel. Sajnos...